slideshow
  • Velkommen til åbent hus fredag d. 22. marts kl 17 - 21!

nyheder

Åbent hus

Velkommen til Åbent Hus fredag d 22/3 kl 17 - 21: Midtvejsfilm, fotoudstilling, fotobøger. Suppleret med et glas vin eller øl og hyggeligt selskab!

Udstilling vinter 2023

Se fotoelevernes afgangsproduktioner her!

Fotobøger 2023

Afgangsfilm 2023

Se filmholdenes afgangsproduktioner her!

filmlinien

FILMLINjEN

fotolinjen

omkoebenhavnsfilmandfotoskole

Er det lige dig?

Skolen arbejder efter wysiwyg princippet: What you see is what you get. Elevproduktionerne og ofte også øvelser og midtvejsproduktioner er tilgængelige på vores hjemmeside i en god kvalitet og i hele deres udstrækning. Du kan ved selvsyn afgøre om du synes du kan få udbytte af vores kurser ved at se og bedømme vores film- og fotogallerier. På den baggrund kan du finde ud af om vi repræsenterer en reel udfordring for dine talenter og vej for netop dine faglige, kunstneriske eller uddannelsesmæssige ambitioner. Længere er den egentlig ikke.

Hvad fører det til?

Vi har været begyndelsen på - eller en del af uddannelsesvejen for en meget stor gruppe af professionelle og veletablerede kulturarbejdere: Filminstruktører, journalister, manuskriptforfattere, akademiuddannede kunstnere og designere, filmfotografer, reklamefotografer, fotografiske kunstnere og billedjournalister, filmlærere, virksomhedsledere i oplevelsesindustrien, reklamefolk, AD´ere, filmklippere, producere, dokumentarister, locationsscouts, castere m.fl. Vores skole er så lille at vi ikke kan oversvømme andre uddannelsessteder, men en meget stor del af de elever vi har haft hos os befinder sig pt. midt i deres drømmeuddannelse på grundlag af de kompetencer de tilegnede sig på skolen.

Nærkontakt før du beslutter dig?

Du kan få et reelt førstehåndsindtryk på vores website, men seriøse beslutninger om at starte hos os kræver altid et personligt møde mellem dig og skolens lærere på den linje der interesserer dig. Her kan du gøre dig en mere konkret forestilling om de kursusforløb vi skaber, mærke stedets ånd og få et indtryk af hvad det er for en slags mennesker du skal gennemføre en kreativ opdagelsesrejse sammen med. Det sidste er meget vigtigt for selvom vi kaster alle vores midler efter stadig bedre og mere udstyr, de bedste lærere og gæstelærere, så er resultatet for dig i den sidste ende mere afhængig af hvad du giver i et skabende teamwork, end hvad du får af skolen og de andre. Principielt giver vi ingen løfter om hvad vores kursusforløb kan føre til for dig, for det er der kun én der kan afgøre.

facebookandinstagram