stilskarpt
  • Stil skarpt!

dokumentar
obs: I øjeblikket har vi ikke en dokumentar-linje, men der er mulighed for at arbejde med et dokumentarprojekt ifb. med deltagelse på Film-basis eller -overbygning.
dokumentar

Dokumentar

Ægte nysgerrig!

Vær med til at producere stærke, dybe og levende billeder i vores hoveder
Krav: Du er ægte nysgerrig på dit liv og på de andres. Du er optaget af din og vores verden og du har brændende lyst til at fortælle hvorfor. Du har ting, som du synes skal forandres og du er skeptisk overfor alt det vi tager for givet fordi de siger vi skal. Du er optaget af filmmediet som et redskab der mere end noget andet kan give os oplevelser, som engagerer vores følelser, mobiliserer vores fornuft og ansporer vores handlinger. Du vil stille skarpt på vores tid og vores tilværelse.

Det at kunne se i fotografisk og filmisk forstand er en skarp iagtagelsesevne. Der er forskel på at kunne se og at kunne se kritisk ind i, indse, percipere og analysere. Som skabende og fortolkende kunstner bliver det man fremstiller kun relevant som oplevelse, hvisman både kan rammme vores samtid og bibringe sit publikum noget værdifuldt nyt - noget som ikke allerede er tilstede eller erkendt og indset.

Det kræver af vores elever, at de finder ind til det de har på hjerte, og at de prøver at tilegne sig en dyb forståelse og indsigt i deres materiale, deres ideer, deres tematik og i den totale situation som de planter deres værker i. De almendannende, demokratiske og samfundsmæssige aspekter af vores daghøjskolevirksomhed udspringer således organisk af vores bestræbelser på at få eleverne til at tage ansvar for hvad de spreder, og have et kritisk fokus på deres produktioners mulighed for at kunne fungere og kommunikere æstetisk, dramatisk og som relevant oplevelse for andre end dem selv.

Individuel betaling / Pris forår: kr. 14.700,- efterår: kr. 13.300,-  når du bor i Københavns kommune og selv skal betale.

Er du københavner og har fået godkendt kurset af A-kasse eller jobcenter er prisen 2.000,- pr uge

Bor du i en anden kommune så kontakt os om dette.
LÆS MERE OM FINANSIERING HER!

Tilmelding foregår på skolen efter en samtale med filmlærerne - samtaler tirsdag og fredag kl 12:00 eller 12:30

Soft awareness

Dokumentar af Cecilie Flyger og Olivia Mai Scheibye