skolensudstyr
  • Udstyr

skolensudstyr

Skolens udstyr

Skolen råder over professionelt udstyr, som alt sammen står til din rådighed 24/7. Gerne til at låne med hjem, når det passer med kursernes tilrettelæggelse og hensynet til de fælles opgaver.

Vi arbejder i et helt dominerende Mac-miljø, på både film- og fotolinjerne.

REDIGERINGS-SUITES:
På filmholdene arbejder vi altid med de nyeste versioner af Adobe Creative Cloud med alle programmer, Final Cut Studio X samt Avid Media Composer. Vi har et dedikeret musik- og lydstudie med Protools, Logic Pro og adgang til iZotope RX 10 Advanced, derudover er der tilgang til Soundly med lydeffekter på alle vores 14 arbejdsstationer.

Der er tilsluttet en arbejdsharddisk til hver station og adgang til fælles server.

KAMERAUDSTYR:

Film-OB: Det ene kit er RED KOMODO 6K og de 4 andre er Blackmagic Design Pocket Cinema Camera 6K Pro. Begge med mulighed for PL eller EF Mount.

Film-Basis: Panasonic S1H, Panasonic 24-70 pro objektiv. Panasonic XLR adapter til optagelse af professionel lyd direkte i kameraet. Alle 5 kits har metabones EF adapter, som giver mulighed for at bruge alle de andre objektiver: Sigma 18-35, Canon 50mm + ND og Pol filtre.

Vi bruger objektiver fra Nikon, Canon, Sigma, Zeiss og Samyang, alt er adapteret til EF Mount og samme filterstørrelse.

ANDET UDSTYR:
Sony A7s II, diverse objektiver fra Panasonic og Voigtländer, Kamera stativer (Sachtler), Shoulder rigs, Easy Rig mini, Dollyer, Gimbals (Dji), Droner(Dji), Kran, Slider, Carmount, Splash bag.

LYDKITS:
Består af Sound Device MixPre 6ii, Sennheiser mikrofon, Røde blimp MK II, Dead Cat, Boomstang og 2 x Sennheiser Microports.

LYSUDSTYR:
Kino Flo 4banks 4ft og 2ft , Diva light, Dedo Lights, Arri lamper, LED-paneler stor og små.

FÆRDIGE FILM:
Vi har siden 2015 lavet DCP’er som vi bruger til vores egen premiere i Grand Teatret, og når eleverne skal sende deres film ud til festivaler. Til netbrug laver vi 4K mastere.

Efter endt forløb bliver de færdige film tilgængelige på vores Vimeo kanal og på skolens hjemmeside.

FOTO:
På fotoholdene arbejdes der på Mac med de nyeste versioner af software fra Adobe. Vi råder desuden over en række kameraer til udlån. Dels moderne, digitale kits fra Canon, men også analogkameraer, fra mellemformat og op til 4x5 storformat. Vi har flashanlæg til inde og ude og fotostudio med baggrunde og vi har professionelle Epson printere til fotoprints i top-professionel kvalitet. Vi har på skolen et mørkekammer, hvor eleverne kan fremkalde farve og sort/hvide film, hvorefter de scanner dem – enten på skolens Imacon X5 scanner eller vores Epson fladbed scannere.