statistik

KBH Film&Fotoskoles elever på vej!

Hårde kendsgerninger om KBH Film & Fotoskole anno 2019:

Af eleverne der gik ud af skolen i 2018 er 58% allerede nu i gang med professionel uddannelse eller professionelt arbejde med film og fotografi på følgende uddannelser:

DMJX; TV-Medietilrettelægger, KUA; Film- og Medievidenskab, Deutsche Film- und Fernsehakademie, London Film Academy, Sonic Music college, Filmskolen Super8, Lancaster University, Film, Media & Cultural Studies, NEXT Film- og TV produktion, Medie og Kommunikation i Göteborg, Den Russiske Nationale Filmskole i Moskva, DMJX Fotografisk kommunikation, DMJX Fotojournalist, Glasgow School of Art, Bergen Academy of Art and Design, Royal Academy of Art i Haag, Designskolen i Kolding, Multimediedesign på KEA, Digital Media Creative i Karlskrona.

17% af skolens elever fra 2018 søger stadigt om optagelse på fagligt relevante uddannelser eller søger brancherelevant arbejde. De er selvforsørgende og arbejdende uddannelsessøgende.

21% brugte opholdet på skolen til at forberede sig på tilbagevenden til jobs og allerede påbegyndt uddannelse eller til at afklare sig med henblik på anden videregående eller mellemlang uddannelse.

4% af elever er ude at rejse eller har ikke været mulige at få kontakt med.

Skolen er effektiv som forberedelse til videregående mediefaglig uddannelse. Eks: 80% (20 ud af 25) af KBH Film & Fotoskoles 2018-elever, som søgte Danmarks Medie- og Journalisthøjskoles fotografiske og Tv-relaterede uddannelser, kom ind i foråret 2019.

Dette tal er 10,5% for samtlige ansøgere til DMJX.

Alene i år er disse skønne mennesker kommet videre:

Magnus Hove Johansson, Anna Cathrine Christiansen, Asger Korsgaard, Marcus Christensen og Mathias Eis blev optaget på DMJX Fotojournalistuddannelsen (5 ud af 12 optagede!) og Zainab Amalie Conteh, Jonas Villadsen, Kristina Pedersen, Oliver Botfeldt, Magnus Mio Slott Nielsen, Frederik Valdemar og Jenny Amdi Sørensen kom ind på DMJX Fotografisk Kommunikation. Derudover er Thomas Vinther, Caja Trier, Katrine Skibsted, Jonatan von Scholten, Alice Spliid Paddison og Jens Olpindo alle blevet optaget på DMJX Tv- og Medietilrettelægger. Pauline Merrildgaard, Emil Aagaard, Astrid Plesner Hansen og Carl Osbæck Adelkilde er startet på Den Danske Filmskole. Amalie Sillat er optaget på London Film Academy, Philip Schnipper på Den Russiske Filmskole i Moskva, Maria Antonsdottir på Bergen Academy of Art & Design, Francesca Schoning på Designskolen i Kolding, Phillip Haj på Glasgow School of Art, David Miedzianogora på Lancaster University, Film, Media and Cultural Studies, Mathias Tegtmeier på London National Film- and Television School Maria Nielsen på Multimedie Design på KEA, Sofi Helberg Olsson på Digital Media Creative i Karlskrona, Christina Elvstrøm på Medie og Kommunikation i Göteborg. Lasse Weis og Louise Krag Mortensen er optaget på Film- og Medievidenskab på KUA.

TILLYKKE TIL ALLE!