osworld
  • Osworld

richtext

Osworld

Vinder af Lift-Off Global Network, Season Award 2020: Bedste manuskript, bedste hovedrolle, bedste instruktør og bedste kortfilm. + New York Lift-off Film Festival 2020; bedste kortfilm.

“Osworld”, en af vores elevers triumfer er nu tilgængelig for offentligheden. Den blev nomineret til  ”Bedste danske kortfilm” og ”Publikumsprisen” samt shortlistet til en Robert på Odense Film Festival i 2020, og var oppe imod kortfilm produceret med tunge institutioner og producenter i ryggen. Som den outsider den var, blev den ikke på OFF nomineret til en Robert.

Til gengæld blev den anerkendt fuldt og helt, i første omgang på den prominente Lift-Off indie filmfestival i New York i sommeren 2020. Hvilket bragte den videre til den globale konkurrence, som gennemføres af et netværk af Lift-Off festivaller i hele verden fra Tokyo til LA. Mere præcist i Berlin, Manchester, Tokio, New York, Toronto, L.A., Amsterdam, Paris, Sydney, Melbourne og London. Her vandt Osworld den globale konkurrence i kategorien Best Short Live Action Narrative og gik hjem med fire ud af de seks priser den var indstillet til: Bedste film, bedste instruktion, bedste manus og bedste hovedrolle. Vi er særligt stolte af Osworlds triumf fordi den demonstrerer at der er en opmærksomhed og sult efter stærke samtidshistorier ude i verden. Osworld følger i al sin brutale grusomhed skolens ideal om at filmkunst skal handle om noget, som er vedkommende og relevant i vores liv og som udfordrer vores måder at leve på.

Udover de nævnte festivaler har Osworld været nomineret på Copenhagen Short Film Festival, Rome Independent Film Festival, Prague Independent Film Festival og Cannes International Film Festival (semi finalist)

Kæmpe tillykke - godt gået Oskar Groot, Philip Hedegaard Povlsen, Jonah Pinny og Asger Sisseck!!

Produktionshold:

Philip Hedegaard Povlsen, instruktion