introefterår2020

haikufilmnoir
  • Haiku-film-noir

haikufilmnoir

Den første opgave i den første uge:

Fotografisk / filmisk haiku-digt

Vi ville se om vi kunne oversætte Haiku-digtets stramme form; 5/7/5 stavelser, til henholdsvis film (indstillinger) og fotografi (billeder) Benspændet var at producere en i bredeste forstand smuk poetisk montage i sort/hvid:

5 billeder/indstillinger svarer til Haiku digtets første linje med fem stavelser. Dette sætter stedet eller location - skildrer stedet.

7 billeder/indstillinger svarer til anden Haikustrofes syv stavelser. Dette skildrer en handling.

5 billeder/indstillinger skildrer Haikudigtets tredje strofe og perspektiverer de to første og svarer i øvrigt til tredje strofes fem stavelser.